Page 6 - STRATEJİK PLAN (2018-2021)
P. 6

STRATEJĠK PLAN HAZIRLAMA YÖNTEMĠ VE DAYANAĞI

                                                                      Tüzel  kiĢiliğe  sahip  kamu  kurumu
                                                                      niteliğinde  meslek  kuruluĢu  olan  Tarsus
                                                                      Ticaret  ve  Sanayi  Odası’nın  Stratejik
                                                                      Planı’nın  temel  dayanağını  2016  tarihi
                                                                      itibariyle güncelleĢtirilmiĢ olan “Odalar ve
                                                                      Borsalar  için  Akreditasyon  Kılavuzu”  ve
                                                                      ekleri oluĢturur. Tarsus Ticaret ve Sanayi
                                                                      Odası’nın Stratejik Planını değerlendirecek
                                                                      olan  kurum  ise  üst  birlik  olan  Türkiye
                                                                      Odalar   ve   Borsalar   Birliği   organı
                                                                      Akreditasyon Kuruludur.

                                                                      TOBB’nin  04.06.2018  günlü  8540  sayılı
              yazısına  istinaden;  Akreditasyon  Sistemi  çalıĢmalarının  takip  edilmesi,  Stratejik  Plan  hazırlanması,
              hedeflerinin  izlenmesi  ve  sonuçlarının  değerlendirilmesi  amacıyla  Oda  Yönetim  Kurulu’nun  04.09.2019
              tarih 76/76 sayılı toplantısında;

              H.Ruhi Koçak         : Yönetim Kurulu BaĢkanı
              Arzu Yıldız          : Meclis BaĢkan Yardımcısı
              Fuat Togo            : Yönetim Kurulu BaĢkan Yardımcısı
              Ali Ukav             : Genel Sekreter
              Rasim Sarı           : Genel Sekreter Yardımcısı
              Nermin AteĢ          : Akreditasyon Sorumlusu ve Kalite Yönetim Temsilcisi’nden oluĢan bir “Stratejik
              Planlama Kurulu’’ kurulmuĢtur.

              Stratejik Planlama Kurulu tarafından yapılan“Mevcut Durum Analizi” ile Oda’nın hizmet - faaliyet analizi,
              doküman analizi, projelerin sonuçları ve ekonomik değerlendirmeler incelenmiĢtir. Ayrıca iç çevre analizi
              çerçevesinde  kurumun  güçlü  ve  zayıf  yanları  ile  fırsatlar  ve  tehditleri  araĢtırılmıĢ  olup  SWOT  Analizi
              yapılmıĢtır. SWOT Analizi ile birlikte ulusal ve uluslararası boyutta politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik
              geliĢmeler gündeme getirilmiĢtir.
              Üyelere ve paydaĢlara “Memnuniyet Anket Formu” uygulanmıĢ, çıkan sonuçlarla Tarsus Ticaret ve Sanayi
              Odası’nın  geliĢme  alanları  belirlenmiĢtir.  Ayrıca  süreçlerin  hedefleri  belirlenmiĢ  ve  bu  Stratejik  Plan
              sonuçları içinde kullanılmıĢtır.
              Her  ay  yapılan  personel  toplantıları  ve  planlanmıĢ  düzenlemelerle  gerçekleĢtirilen  “Yönetimin  Gözden
              Geçirmesi’’ ile Stratejik Planın geliĢtirilebileceği, kalite ve akreditasyon gerekliliklerinin hayata geçebileceği
              ve kurumsallaĢmanın sağlanacağı gibi konular hakkında bilinç yaratılmaya çalıĢılmıĢtır.

              Mevcut  durum  analizinden  sonra  Stratejik  Plan  hazırlama  kısmına  geçilmiĢ  ve  Stratejik  Planlama
              Kurulu’nun  görüĢ  ve  önerileri  dikkate  alınarak,  kurumsal  anlamda  Tarsus  Ticaret  ve  Sanayi  Odası’nın
              Misyon, Vizyon ve Kalite Politikası güncellenerek yeniden belirlenmiĢtir.
              ÇalıĢmalar  sonunda  ortaya  çıkan  dört  ana  baĢlık  “GeliĢim  Yönleri”  olarak  tespit  edilmiĢ  ve  sırasıyla
              “Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Faaliyetler ve Performans Göstergeleri” bu geliĢim yönlerine uygun olarak
              belirlenmiĢtir.
              Son  olarak  Tarsus  Ticaret  ve  Sanayi  Odası’nın  misyon,  vizyon  ve  ilkeleri  ile  stratejik  amaçları  ve
              eylemlerini  gerçekleĢtirmek  için  gereksinim  duyduğu  finansal  kaynaklara  ve  kaynakların  nerelerden
              karĢılanacağına   iliĢkin   bilgileri   içeren   maliyetlendirme   de   plan   içinde   düzenlenmiĢtir.














                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11