Page 7 - STRATEJİK PLAN (2020-2021)
P. 7

STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA YÖNTEMİ VE DAYANAĞI

                                                                      Tüzel  kişiliğe  sahip   kamu  kurumu
                                                                      niteliğinde  meslek  kuruluşu  olan  Tarsus
                                                                      Ticaret  ve  Sanayi  Odası’nın  Stratejik
                                                                      Planı’nın  temel  dayanağını  2016  tarihi
                                                                      itibariyle güncelleştirilmiş olan “Odalar ve
                                                                      Borsalar  için  Akreditasyon  Kılavuzu”  ve
                                                                      ekleri oluşturur. Tarsus Ticaret ve Sanayi
                                                                      Odası’nın Stratejik Planını değerlendirecek
                                                                      olan  kurum  ise  üst  birlik  olan  Türkiye
                                                                      Odalar   ve   Borsalar   Birliği   organı
                                                                      Akreditasyon Kuruludur.

                                                                      TOBB’nin  04.06.2018  günlü  8540  sayılı
              yazısına  istinaden;  Akreditasyon  Sistemi  çalışmalarının  takip  edilmesi,  Stratejik  Plan  hazırlanması,
              hedeflerinin  izlenmesi  ve  sonuçlarının  değerlendirilmesi  amacıyla  Oda  Yönetim  Kurulu’nun  04.09.2019
              tarih 76/76 sayılı toplantısında;

              H.Ruhi Koçak         : Yönetim Kurulu Başkanı
              Arzu Yıldız          : Meclis Başkan Yardımcısı
              Fuat Togo            : Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
              Ali Ukav             : Genel Sekreter
              Rasim Sarı           : Genel Sekreter Yardımcısı
              Nermin Ateş          : Akreditasyon Sorumlusu ve Kalite Yönetim Temsilcisi’nden oluşan bir “Stratejik
              Planlama Kurulu’’ kurulmuştur.

              Stratejik Planlama Kurulu tarafından yapılan“Mevcut Durum Analizi” ile Oda’nın hizmet - faaliyet analizi,
              doküman analizi, projelerin sonuçları ve ekonomik değerlendirmeler incelenmiştir. Ayrıca iç çevre analizi
              çerçevesinde  kurumun  güçlü  ve  zayıf  yanları  ile  fırsatlar  ve  tehditleri  araştırılmış  olup  SWOT  Analizi
              yapılmıştır. SWOT Analizi ile birlikte ulusal ve uluslararası boyutta politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik
              gelişmeler gündeme getirilmiştir.
              Üyelere ve paydaşlara “Memnuniyet Anket Formu” uygulanmış, çıkan sonuçlarla Tarsus Ticaret ve Sanayi
              Odası’nın  gelişme  alanları  belirlenmiştir.  Ayrıca  süreçlerin  hedefleri  belirlenmiş  ve  bu  Stratejik  Plan
              sonuçları içinde kullanılmıştır.
              Her  ay  yapılan  personel  toplantıları  ve  planlanmış  düzenlemelerle  gerçekleştirilen  “Yönetimin  Gözden
              Geçirmesi’’ ile Stratejik Planın geliştirilebileceği, kalite ve akreditasyon gerekliliklerinin hayata geçebileceği
              ve kurumsallaşmanın sağlanacağı gibi konular hakkında bilinç yaratılmaya çalışılmıştır.
              Mevcut  durum  analizinden  sonra  Stratejik  Plan  hazırlama  kısmına  geçilmiş  ve  Stratejik  Planlama
              Kurulu’nun  görüş  ve  önerileri  dikkate  alınarak,  kurumsal  anlamda  Tarsus  Ticaret  ve  Sanayi  Odası’nın
              Misyon, Vizyon ve Kalite Politikası güncellenerek yeniden belirlenmiştir.
              Çalışmalar  sonunda  ortaya  çıkan  dört  ana  başlık  “Gelişim  Yönleri”  olarak  tespit  edilmiş  ve  sırasıyla
              “Stratejik Amaçlar ve Hedefler, Faaliyetler ve Performans Göstergeleri” bu gelişim yönlerine uygun olarak
              belirlenmiştir.
              Son  olarak  Tarsus  Ticaret  ve  Sanayi  Odası’nın  misyon,  vizyon  ve  ilkeleri  ile  stratejik  amaçları  ve
              eylemlerini  gerçekleştirmek  için  gereksinim  duyduğu  finansal  kaynaklara  ve  kaynakların  nerelerden
              karşılanacağına   ilişkin   bilgileri   içeren   maliyetlendirme   de   plan   içinde   düzenlenmiştir.














                                                            7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12