Page 42 - FAALIYET RAPORU 2024
P. 42
Odamız bünyesinde, üyelerimize ihtiyaç duydukları birçok alanda doğrudan hizmet sunan
birimler aktif şekilde faaliyet göstermeye devam etmiştir. Bu kapsamda;
İhracat Destek Ofisi,
TOBB Uyum – Arabuluculuk ve Uyuşmazlık Çözüm Merkezi,
Ticari Bilgi ve İstihbarat Merkezi,
TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik Hizmetleri,
Dış İlişkiler ve Proje Servisi,
Danışmanlık Masası,
Ticaret Sicil ve Oda Sicil İşlemleri,
Kapasite Raporu, Ekspertiz Raporu, İş Makinası Tescili,
Yerli Malı, İmalat Yeterlilik ve Fiili Tüketim Belgeleri gibi birçok alanda üyeye yönelik
hizmetler kesintisiz olarak sürdürülmüştür.
Tarsus TSO’dan ‘K Belgesi’ Hizmeti
Bu hizmetlerin yanı sıra 2024 yılı sonu
itibarıyla, Tarsus Ticaret ve Sanayi
Odası, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
tarafından verilen K türü yetki
belgelerinin (K1, K2, K3) düzenlenmesi
konusunda da yetkilendirilmiştir. Bu
kapsamda;
Yetki belgesi düzenleme,
Süre uzatımı,
Yenileme,
Taşıt ekleme ve düşüm işlemleri
Tarsus TSO tarafından doğrudan
verilmeye başlanmıştır.
Söz konusu yetkiyle birlikte yalnızca üyelere değil, genel başvuru sahiplerine yönelik de belge
düzenleme hizmeti sunulmaktadır. Böylece şirketlerin daha önce sadece il merkezlerindeki
odalardan gerçekleştirebildiği işlemler, yerel düzeyde ve daha az maliyetle sağlanmaya
başlanmıştır. Bu yeni uygulama ile hem zamandan tasarruf sağlanmış hem de bölge esnafı ve
nakliyeciler için önemli bir kolaylık sunulmuştur. Tarsus TSO, üyelerinin ve bölge işletmelerinin
ihtiyaçlarına yönelik hizmet çeşitliliğini artırmaya devam etmektedir.